torstai 28. helmikuuta 2013

Proteiinipannari

Nyt viimein minäkin hurahdin tuohon proteiinipannariin, jopa kahden pellillisen verran. Blogit ja netti ylipäätänsä on täynnä erilaisia ohjeita tuohon herkkuun, ja ajattelin jakaa omani tänne.

  • 250 g maitorahkaa
  • 4 kananmunaa
  • 2 dl maitoa
  • 0,5 dl vehnäjauhoja
  • 1,5 dl heraa
Vatkasin kaikki sekaisin kulhossa, laitoin uuniin 200c, ja noin puolen tunnin kuluttua pannukakku oli valmis. Kananmunista voi laittaa pelkät valkuaiset, ja jättää keltuaiset pois, tässä tapauksessa kannattaa lyödä kuusi valkuaista. Ensimmäisen pellillisen tein ilman vehnäjauhoja, pelkällä heralla, mutta pannarista tuli ällönsitkeää, seuraavaan satsiin laitoin n. 0,5 dl vehnäjauhoja, ja johan oli eri maku ja koostumus. Sokerit ja suolat jätin kokonaan pois, mutta steviaan kun tulee kaappiin, niin sitä voi 1 rkl laittaa tuonne.
Tämä on mukava aamupala, välipala, herkku, tai iltapala. Ja miten voikaan jokin näin terveellinen maistua niin hyvältä? :) NAM! Syötiin eilen tätä marjojen kanssa, mutta päällehän voi laittaa mitä mieli tekee, esimerkiksi muussattua banaania.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)