torstai 8. elokuuta 2013

Treeniohjelma

Huhuh, mikä treeniviikko!! Ja kyllä, tänään on vasta torstai, mutta salikertani viikossa ovat kaksi, joten tää viikko on pulkassa! Pakko sanoa, että olen niin innoissani taas tästä touhusta. Reilu kuukauden salitauko oli kyllä niin vitkuttelua, ja nyt ollaan treenin maussa paremmin kuin koskaan! Aineenvaihdunta mulla on aivan älytön. Hikeä pukkaa ihan älyttömästi salilla, tänäänkin joku nainen kyseli salilla, että saako mun saliohjelman, kun paita oli mulla aivan märkä ja hiki tippui otsasta kaulalle asti :D Tehoaa siis!






Ja tässäpä tulee tämä hikeäpukkaava yksijakoinen ohjelmani:

Lämmittelyä 10 -15 min kuntopyörällä (joskus kävelen sykettä nostavasti salille ja vedän vain 5 min crossilla tai pyörällä)

Jalkaprässi 3 x 10 (tällä hetkellä nousee 110kg)

Ojentajapunnerrus ristitaljassa 3 x 10 (tällä hetkellä menee 25kg)

Pystysoutu suoralla tangolla taljassa 3 x 10 (20kg)

Hauiskääntö tangolla taljassa 3 x 10 (20kg)

Vipunosto eteen tangolla taljassa 3 x 10 (15kg)

Smith 3 x 10

Ja vatsoilla on vielä vähän hakemista, mutta perus rutistuksia, sivuvatsoja ja tollasta teen tällä hetkellä kun mietin vielä, että mikä näiden kanssa olisi parasta tällä hetkellä.

Jos voimat vielä riittää (hitsi kun en saa kreatiinia vetää!!) niin plussaliikkeinä on kulmasoutu ja maastaveto sekä vipunostot painoilla sivuille.

Muistattehan, että nuo painot määräytyy henkilökohtaisesti, eli älkää kiinnittäkö niihin mitään huomiota! Kaikki tekevät itselleen sopivilla painoilla, ja merkkasin nuo vain sen takia, että saan itse seurata kehitystäni. Voitteko uskoa, että ensimmäistä kertaa koskin Smithiin vasta tällä viikolla?! NYT mä ymmärrän ne instagrammin Squatti -hehkutukset! Kyllä täällä tämä viikko kävellään kuin kakat housuissa :D Sen verran tehokas on tuo hehkutuslaite!
Nyt olisi tavoitteena vetää kympin toistoilla hetki, ehkä elokuun ajan, syyskuussa vaihtaa kasiin, ja lokakuussa kutoseen, sarjat pysyy kolmessa. Sitten olisi marraskuussa ohjelman vaihto. Yleensä suositellaan kahdeksan viikon välein vaihtaa ohjelmaa, mutta koska teen tämän ohjelman pudottavasti, niin pidän tätä kolmisen kuukautta. Mukaan olisi myös kiva saada ehkä kerran kuukaudessa laitepäivä, eli käyttäisin pelkkiä laitteita. Mutta katsotaan nyt miten sitä malttaa ;)

9 kommenttia:

  1. Kiitos paljon ohjelmasta! Tässä säästin 50 euroa

    VastaaPoista
  2. kait tiedät, että smith tanko ei paina mitään? koska se toimii niillä akseleilla, niin ei käytännössä paina mitään eli vaan ne painot siinä painaa mitkä laitat. :) itse teen tangolla joka painaa 20kg ja siihen vielä painot. Paljon tehokkaampi entä smithkyykyt.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mniin :-) tämä smith vs vptanko on ikuinen aihe, johon tuskin koskaan tulee loppua :-) itse henkkoht en pääse tangolla muuta tekemään kuin mavea, vanhan vamman vuoksi joudun pysymään prässissä ja smithissä ainakin toistaiseksi. :-)

      Poista
    2. Joo mutta tarkoitinkin sitä, että et voi sanoa tollee et "tanko plus painot 10kg eliii 23kg" ku ei se mee niin :) sulla siis on ainoastaan toi 10kg eli kannattee nostaa lisää painoja jos vaan jaksaa kyykätä :P

      Poista
    3. Jaksaahan sitä tuloksellisesti joka viikko kyykätä 2,5-5kg lisää. Mutta tällä hetkellä kuntoutan vanhaa vammaani, mikä onnistuu pienillä painoilla. :-)

      Poista
    4. Ja korjasin nyt tuon luvun mieliksesi :)

      Poista
    5. Woot! Samalla laillahan smithin tanko painaa kuten esim. prässin kelkka. Meiän salin kelkka pelkästään vastaa muistaakseni 35 kg. Kyllä mä ainakin laskisin painot silloin että prässsissä esim. 35 kg + se mitä siihen lataa lisäksi! Ja Krista, saliohjelma kiinnostaa kyllä! Jatketaanko s-postissa? emmanora92@gmail.com

      Poista
    6. Niinpä :-) en nyt ihan ymmärtäny miksi anonyymi ajatteli tangon olevan höyhenen kevyt... Jes! Laitan sulle tänään myöhemmin postia, kun pääsen koneelle :-)

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)