tiistai 29. lokakuuta 2013

Vitamiini lisäystä

Olen kesän ja alkusyksyn syönyt vain C-vitamiinia, sekä silloin tällöin muistin mukaan monivitamiinia. Olen ollut kipeänä monen monta viikkoa, eilen onneksi selvisi syyksy asunnossa oleva kosteusvaurio, sillä ihmettelin jo, että miten voin sairastaa näin paljon, kun luulin eläväni suht terveellisesti. Ehdin käymään jo täydentämässä vitamiinivarastoja vähän, eli näillä mennään nyt syksy-talvi ainakin.




Eli kombona toimii tällä hetkellä C-vitamiini, monivitamiini, D-vitamiini, sekä Omega 3. Omegaa ostin nyt sen takia, kun en sitä kahta - kolmea kertaa viikossa tällä hetkellä syö kalaa. Eli Omegaa syön sen aikaa, että jälleen syön kalaa enemmän, kuin kerran viikossa, ja omegalla on minuun suotuisa vaikutus, niin miks ei. D-vitamiini nyt on ihan perussettiä näinä pimeinä aikoina, kesäisin D-vitamiinia en yleensä syö. Sinkki oli valitettavasti puodista loppunut, mutta sitäkin pitäisi nyt lähiaikoina hommata. Toivottavasti näillä pärjätään, ja pysytään kunnossa :)


8 kommenttia:

  1. Mäkin koitan napsia ceet ja deet muistaessani :) omegaa pitäis ostaa lisää tai tilata, koska kalaa tulee syötyä ehkä just ja just kerran kahteen tai kolmeen viikkoon kerran. Hyi minua! Sulle on muuten s.postia! :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla ihan sama juttu! Mä olen sullen eilen aamupäivällä vastannut, eikö ole tullut perille?

      Poista
    2. En oo vielkää saanut sulta postia? :o Mihin bittiavaruuteen säpot oikein häviää! :D

      Poista
    3. Mitähän ihmettä? Mä laitan uudelleen heti nyt :) ilmota jos taaskaanei tuu perille

      Poista
  2. Kiitos muistutuksesta! Itse huomasin just viime viikolla, etten syö kalaa useimmiten edes sitä yhtä kertaa viikossa, joten omega3-kapselit pitäs kaivaa kaapista. Se oli vaan taas ehtinyt unohtua.. Puhuttiin kyllä miehen kans siitäki, että alettas enemmän kalaa tekemään. Hän ei vaan ole lapsuudenkodissaan kauheasti tottunut syömään perheenjäsenten allergioiden takia. Mitä vaikutuksia sinkillä on? Mille ajalle tuo annos on, mikä näkyy tuossa viimisessä kuvassa, näyttää aikas suurelta määrältä pillereitä! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mulla taitaa olla vaan laiskuudesta kiinni kun kalaa niin vähän teen.. Sinkki on aivan mahtava! Itsekin uudelleen törmäsin siihen vasta viimeaikoina, käy kurkkaamassa http://www.sinkki.com/ . Flunssat pois ja hiukset ja kynnet kuntoon! Tuossa kuvassa on neljän päivän tabletit, joka päivälle tällä hetkellä poretabletti + 5 tablettia. Mutta en todellakaan muista joka päivä ottaa kolmea omegaa, hyvä jos kaksikaan. :-D

      Poista
  3. Hmm, vaikuttaa hyvältä! Tutkin tarkemmin noita berocca -poretabletteja mitä nyt käytän, ja huomasin että siinä on B ja C -vitamiinien lisäksi myös sinkkiä. Eli jatkan sitä ja maca-jauheen ottamista ja lisään vielä omegat mukaan (: Se muistaminen siinä onki vaikeinta, saattaa huomata joskus illalla että ei perhana, taas ne vitamiinit unohtu.. Vaikka säännöllisyyshän niissä olis just tärkeintä.

    Ps. Cittarissa lohifilee tarjouksessa 6,99€/kg! :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Mullakin on tuossa monivitamiinissa sinkkiä suositeltu annos, mutta ostan silti lisä sinkkiä, kun palaan joulukuussa töihin, ja tyttö sinne päiväkotiin niin silloinhan ne taudit vasta täällä jyllää. Ja meillä on se kosteusvaurio täällä kotona niin sinkki vähän auttaa terveysongelmiin. Heh, mä huomasin meidän k kaupasa saman! :-D jos osaisin paistaa lohta niin söisin useammin sitä :-D

      Poista

Kiitos kommentistasi! :)