maanantai 18. huhtikuuta 2016

Lisäravinteena hera

Nyt on kaapit taas täydentyneet jauhoista, ja pieni tilannetsekkaus on paikallaan.

Varmaan kaikki tietävät kasikymppisen heran, eli Whey-80? Sitä mäkin käytin vuosikaudet. Taisin käytön aloittaa vuonna 2006, ja maaliskuussa 2014 siirryin hera-isolaattiin.
Vaikka tuolloin lopetin hera-80:n käytön palkkarina, niin silti lisäravinne kaapistani aina kyseistä tuotetta löytyy. Hera-80 on optimaalinen tuote palkkarina; edistää palautumista, hyvä proteiinilisä, sekä edistää lihasmassan kasvua. Yli kahdeksan vuotta hera-80:stä käyttäneenä alkoi olla vuonna 2014 vaihto edessä. En vain enää kestänyt tuota heraa, vaan jokaisen käytön jälkeen turposi vatsa ja alkoi lievät vatsakivut turvotuksesta johtuen. Eikä se mansikan ja suklaanmakuinen palkkari vain enää mennyt alas, alkoi tökkimään jo tuossa vaiheessa. Vaihdon aikaan mulla oli ammattilaiset apuna, ja päädyin puhtaampaan heraan, eli hera-isolaattiin.
Viimeisen vuoden mulla on ollu käytössä BioTechin heraproteiini-isolaatti banaanin makuisena, ja siihen olen ollut tyytyväinen. Ainoana miinuksena on ollut imelä sivumaku, joka maistuu ihan muskottipähkinälle, joten lähetään taas vaihtamaan toiseen jauheeseen.



Eli seuraavaksi tulee pääkäyttöön Scitecin heraproteiini.
Mun mielestä Scitecillä oli jossain vaiheessa markkinoilla myös hera-isolaatti banaanin makuisena, ja se oli mielettömän hyvän makuista, ja auttoi hyvin treenien jälkeen. Siitä syystä mä päädyin jälleen Sciteciin, ja banskun makuisena. Se maku ei ole imelä, ei liian makea, vaan just sopiva.
Tämä heraproteiini on vähälaktoosinen, joten siitä tuskin tulee mitään vatsavaivoja, varsinkaan sellaisia, mitä hera-80:sestä. Jos käytät nyt kasikymppistä, ja vatsa oireilee jollain tavalla, niin kannattaa ehkä kokeilla puhtaampaa heraa. Mulla on tapana rikastuttaa palkkaria vielä L-glutamiinilla, tässä se ei ole välttämätöntä, sillä tuotteeseen on lisätty jo L-glutamiinia.


Toki mä käytän Hera-80:stä edelleen, mutta yleensä kuumennettuna, kuten esimerkiksi proteiinipannariin.
Yleensä heraproteiinia käytän vain treenin jälkeen. Joskus (todella harvoin), jos on ollut tosi kova lenkki, niin kotiin päästyäni vetäsen palkkarin, mutta kyllä ne yleensä tonne treenien päätteeksi menee. Koen saavani ravinnosta sen verran proteiinia, ettei tarvitse lepopäivinä ottaa palkkaria, eikä treenipäivinä useaan otteeseen.


Tässä vielä pieni info Scitecin herasta:




"Scitec Nutritionin 100% Whey Protein Professional on ultrasuodatettu heraproteiinijauhe korkealla biologisella arvolla. Tuote sisältää runsaasti anabolisia (lihaskasvua edistäviä) aminohappoja kuten L-leusiinia, L-glutamiinia sekä välttämättömiä aminohappoja, joita keho ei pysty itse tuottamaan (EAA). Tuotteeseen on myös lisätty vastustuskykyä vahvistavia ja palautumista nopeuttavia immunoglobuliinifraktioita.
100% Whey protein Professional on vähälaktoosinen, joten se soveltuu myös laktoosiherkille henkilöille. Tuotteeseen lisätyt entsyymit edistävät muiden ainesosien imeytymistä ja tekevät tuotteesta vatsaystävällisen. Laadukas ja hyvänmakuinen proteiinijauhe kaikille treenaajille!"

Nyt jos täytyy lähteä täydentämään omia lisäravinne hyllyjä, kannattaa suunnata Bodyboosterille ostoksille. Jos tilaat Scitecin tuotteita, saat kaupan päälle bodyboosterin shakerin. Ja tässäpä vielä teille kaikille alekoodi, joka on voimassa huhtikuun loppuun asti:  SCITEC10


Yhteistyössä Bodybooster.fi

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)