tiistai 25. lokakuuta 2016

Dieettikuulumisia

Mun piti tulla kirjoittamaan dieettikuulumisia jo ensimmäisen viikon jälkeen, ja toisenkin viikon jälkeen, mutta ehkä nyt kolmas kerta toden sanoo, ja kuulumisia tulee kolmen viikon dieetillä olon jälkeen.
Dieetti on kokonaisuudessaan sujunut tosi hyvin. 99%sti on menty ruokavalion mukaan, yhden prosentin heitto messuilujen takia, joissa sai miettiä mistä saa välipalaproteiinit, ja tuli syötyä pari proteiinipatukkaa.
Ensimmäiset viikot kärsittiin kokoaikaisesta nälästä, kaksi ja puoli viikkoa meni siihen, että kroppa tottui, ja ympärivuorokautinen nälän tunne ei piinannut jokaikinen sekunti. Sitten koitti viime sunnuntai, joka oli tankkauspäivä, ja jälleen nälkä painaa.
Kaikki treenit on tehty sovitusti, eli kuutena päivänä viikosta treenataan, ja yhtenä levätään. Ensimmäiset viikot meni onnellisuus -sumussa, dieetti tuntui sopivan minulle, ja kaikki meni paremmin kuin hyvin. Nyt painaa väsy päälle, en tiedä oisko syynä messujen jälkeinen väsymys, toivottavasti ei ainakaan flunssa olisi tulossa.



Joku naureskeli mulle, että väitänkö mä olevani näillä ruoka-annoksilla dieetillä. Ja KYLLÄ, maha murisee vain katsoessa näiden ruoka-annoksien kokoja :D

Mikä on mulle erittäin iso asia, on se, että ilman sokeria on oltu reilu kolme viikkoa. Poislukien proteiinipatukat, joita on kolmen viikon aikana tullut syötyä neljä, kaksi tankkauspäivänä, ja kaksi messuilla välipalaksi.

Proteiinijäätelö

Ensimmäisellä dieettiviikolla mä päätin, että nyt lähdetään tähän hommaan ilman sokeriherkkuja. Viikonloppuna herkuttelin sallitulla herkulla, eli proteiinijäätelöllä. Toisella viikolla olo oli niin hyvä, kevyt ja ylpeä viikon sokerittomuudesta, että jatkettiin samalla linjalla. Kolmannella viikolla kuulin tankkauspäivästä, ja hetken mietittyäni päätin, että irtokarkit tai pullat ei kuulu mun tankkauspäivääni. Sokeri alkoi jopa pelottamaan mua osaksi - kuinka huono olo siitä voisi tulla? Kuinkahan monta päivää mä olisin turvonnut ja sokerikrapulassa?
Tankkauspäiväni koostui lempiruoastani sushista (sitä nimittäin en enää ikinä syö dieetillä muutoin, on nimittäin oma hommansa alkaa laskemaan hiilarit kohdalleen) ja Chia suklaavanukkaasta (resepti TÄÄLLÄ).


Chia suklaavanukas

Vatsa oli maanantaina vähän turvonnut, mutta olo oli voitokas siinä mielessä, etten vetänyt puolta kiloa irtokarkkeja. Mieliteot on kyllä suuret tällä hetkellä, mutta nautin tästä kurinalaisuudesta. Edelleen on vähän hakusessa tuo suhteeni sokeriin - aionko odottaa lasten syntymäpäiville joulukuuhun, aionko sortua tietoisesti dieetin aikana, annanko luvan koko joulukuun herkutella jouluherkuilla (dieetti loppuu marraskuun lopussa), vai jäävätkö herkut kokonaan pois minulta?

Nyt näkee kropassa pientä muutosta, erioten rinnassa ja käsissä. Sieltä on rasvaa vähän palanut, ja näkyy mitä on rakenneltu, alakroppa laahaa jälleen perässä.

Näihin fiiliksiin, ihanaa tiistai -iltaa :)


1 kommentti:

  1. Kiva kuulla että dietti on sujunut hyvin! Aloin niin himoitsee sushii ku näin ton kuvan :D nam!

    VastaaPoista

Kiitos kommentistasi! :)