sunnuntai 26. maaliskuuta 2017

Kiireisen aamun pelastaja

Olen monet kerrat hehkuttanut tätä kiireisen aamun pelastajaa instagrammissa, mutten ole muistanut lainkaan tänne blogin puolelle jakaa tätä herkullista ja nopeaa aamupalaa!

Kuopuksen kerho alkaa aamuisin yhdeksältä, joka tarkoittaa minulle kello seitsemän herätystä, ja ensimmäisenä menee puurovesi kiehumaan. Lasten ja oman puuron keittelyyn menee hetki, ja puuro on ainoa syy herätä aikaisin. Jossain vaiheessa äitini kysyi minulta, miksen vain tee jotain nopeampaa aamupalaa - ja siitä se ajatus sitten lähti. Neljä kertaa viikossa herätyskello saa soida seitsemän sijasta 7:20, sillä jääkaapissa on muhimassa herkulliset chia tuorepuurot.
Mä rakastan puuroa yli kaiken, en osaisi syödä aamupalaksi mitään muuta. Onneksi tuorepuuro maistuu myös hyvin, varsinkin, kun siitä tekee kunnon herkkua.

Chia tuorepuuro

Chia Tuorepuuro

Tarvitset puuroon nestemäisen osan, rakenteen, maun ja lisävarusteet.

Nestemäinen osa: Vettä, maitoa, mantelimaitoa, soijamaitoa, kauramaitoa, mitä näitä nyt on.

Rakenne: Kaurahiutaleet, erilaiset jugurtit (maustamaton tai soijajogurtti esim.), raejuusto, maitorahka, kananmunan valkuaiset, marjat ja hedelmät ja chian siemenet.

Makua tuomaan: kardemumma, kaneli, inkivääri, appelsiinin/limen kuori, piparkakkumauste, hunaja/siirappi, tai proteiinijauheet.

Lisävarusteet: Siemenet ja pähkinät, kuivatut tai tuoreet marjat, tai mitä vain koristeluun keksit.

Kaikki haluamasi ainekset blendaat vain sekaisin, pistät suljettuun rasiaan yöksi, ja nautit aamulla!

Chia tuorepuuro


Oma vakio tuorepuuroreseptini:

  • 2 DL kauramaitoa (ennen käytin soijamaitoa, mutta se on nyt Fodmappailun takia kieltolistalla)
  • 35 g kaurahiutaleita
  • kahden kananmunan valkuainen
  • 10 g chian siemeniä
  • mausteeksi laitan kardemummaa, kanelia ja raastan tuoretta inkivääriä.

Chia tuorepuuro

Chia tuorepuuro

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti

Kiitos kommentistasi! :)